::kenangan terakhir bersama kamu::

27/04/2011~dah genap setahun.. tarikh nie bermakna sangat dalam hidup saya..
nie tarikh last saya jumpe arwah khairul azwan. . .the best friend in the world!.. hurm.. ..saya betul2 xsangka hari tu hari terakhir saya akan dapat tengok arwah senyum n borak2..

tarikh ni.. last paper utk final sem 2.. .ya.. saya xnafikan arwah banyak kali ajak saya jumpa.. (jgn fikir bukan2 sbb kiteorang selalu borak2 kat tempat umum).. tapi saya sibuk ulangkaji.. maklomla exam kan.. sape xnak dapat tinggi.. banyak kali dy ajak walau sy menolak.. akhirnya.. saya ikutkan saja permintaan arwah.. arwah cakap.. "pasni kan saya cuti lame..mungkin.. nanti jumpa xsama da macam sekarang".. memandangkan budak2 degree akan bercuti dr bulan 4-9 utk penyelarasan tu.. tapi saya masuk bulan 6.. "nanti.. saya nak datang t.m taw.." sy jawab "awak datang sebab ade keje ke or semata2 nak jumpa saya??",, "laa... salah ke law saya datang nak tengok awak?",, "saya cume risaw.. awk dr cmron dtg cni.. jalan cmron tu bhaye".. "saya da biasa la wak.." hurrmmm... .malam tu.. awk nak g makan ngan saya.. sbb sy nek bus kul 9.. tp.. sy da janji ngn kawan baik saya nak makan ng dy wat kali terakhir utk sem nie.. awk kate.." xpe la.. cume sy nak mintak izin ngn kawan awk utk anta awk malam ni boleh??".. suke gile rase.. sbb xpenah pun ade orang anta saya balik dr t.malim balik kelantan.. padahal bukan nye jauh pun.. depan pagar kolej aje.. =) lepas makan,, sy dpt taw bus ad problem.. kul 10.30 bru leh gerak.. nampaknye.. lame la kite leh borak.. (^_^) huhuu.. lepas p makan ngn kawan sy.. sy terus tnggu awak kat depan topup kolej tu.. tempat biasa kite selalu jumpe.. =( awak datang.. xlekang ngan senyuman.. .happy sangat rase mase tu.. macam satu pintu dalam hati dah terbuka balik untuk seorang lelaki.. lame dah sy tutup.. xsangka awak mampu buat sy senyum lagi.. (*,<)

lepas je awak duduk sebelah beg saya.. awak pandang saya lame sangat.. sampai saya xselesa.. sy tanya awk.. nape awak pandang semacam je.. ade y xkene ke..? ,, awk ckp.. xde la wak.. xboleh ke saya nak tengok awak? nanti lameee sangat kite xleh jumpe taw... mesti saya rindu sangat2 kat awak.. suke sangat dengar awak cite2..nanti cuti lame.. mungkin jumpa nanti saya da berubah..or awak yang berubah..mungkin kite jumpe.. mase tu.. saya da pakai kopiah ke.. hehe.. sambil gelak2.. saya cakap,, "laa.. kejap je la wak.. pejam celik.. pejam celik.. da bulan 9.. nanti saya tunggu awak eh.. tapi,, "awak da xdup kolej da.. saya pun nak dup umah sewe la ngan kawan2 saya.. buat ape saya dup kolej law awak xde.. nanti mesti susa da nak jumpe awak.." .. same je la wak.. lagi senang.. sebab saya dup depan campus je.. nanti awak abis class t.. awak tnggu kat bawah.. nanti kite g r makan2 k.. =) xde ape yang kan berubah..

bus pun da sampai.. awak pun cepat2 angkat beg saya.. bawak p kat bus.. kite jalan same2.. kawan saya cakap.. kite macam pinang di belah dua.. haha.. saya bisik kat awak.. awak gelak2.. baru taw ke.. hepy sangat kan mase tu.. sampai kat bus stop tu.. lepas letak barang dlm bus.. sy nak g toilet.. saya pun mintak awak pegangkan hp saya.. awk cakap.. saya sbenarnya nak gambar awak.. lame da.. cume sy xbawak hp 1 lg.. sy cakap.. nanti2 la.. mms kn boleh.. awk ckp.. okey.. ingatkan saya.. mase sy p toilet.. awk ambik pic awak sendiri gune hp sy.. .tp kat ctu gelap.. ehehe.. comel je laki amek pic sndri kan.. haha..saya siyes xpasan pic tu.. mase otw tu tlintas nk tgk gamba.. tertengok gamba awk.. sy senyum sorang2 mase tu.. lepas sy balik dr toilet.. bus da nak gerak.. saya jumpe awak.. saya cakap,, sy naik dulu k.. awak cakap.. nak p dah? hurm.. pastu..awk ckp.. wak.. jap.. saya nak bagi sesuatu kat awak.. sambil masukkan tangan dalam poket.. nah.. ambik nie.. nanti2 awak tgk la.. sy tanye awk.. untuk ape??? awak cakap,, "saya da lame dah beli.. nie..sebagai tanda.. kite penah kenal k.. awak jage elok2.. bukan ape2 pun tu.. ".. saya senyum.. okey..saya pun terus nek bus.. mase atas bus.. sy dup sbelah cermin.. awak terus p dup kat pondok pengawal.. kat situ jelas nampak awak.. awak col saya.. macam2 awak pesan kat saya.. xsangka.. air mata saya mengalir.. sebak.. tak taw kenape.. tapi awak xperasan.. mase bus start gerak.. awak lambai2.. suh jage diri baik2.. sbb xletak col.. sampai bus jauh.. baru awak naik.. ..


saya masih jaga baik2 keychain nie awak..


hurm... saya betol2 rindukan awak..saya sayangkan awak sangat2 walaupun saya xpenah ngaku sebelum nie..maafkan saya.. saya harap.. Allah sentiasa lindungi awak kat sana.. n dijauhkan dari segala azab kubur.. n ditempatkan bersama orang2 yang beriman...doakan perjalanan hidup saya agar lebih tabah n kuat.. aminn..

01:38 0

◀ Past | Home | Present ▶

Credits